VAŠINGTON - Crveno vino ne oštećuje korisne bakterije u stomaku, a pomaže u zaštiti od štetnih, kao što su ešerihija koli i listerija, pokazali su rezultati jednog američkog istraživanja.
Crveno vino ubija te bakterije, ali i sprečava njihovo razmnožavanje, a tri vrste - "Kaberne", "Merlo" i "Pino Noar" - su se pokazale kao najbolje među testiranim, istakla je profesorka Azlin Mustafa s Univerziteta u Misuriju, koja je učestvovala u istraživanju.
Mustafa je istakla da hemijski sastojci koji se prirodno nalaze u kožici grožđa i pomažu samoj biljci da se odbrani od raznih bolesti, mogu naći i u crnom vinu, što bi moglo da bude objašnjenje pojave da to vino štiti ljude od određenih bolesti koje izazivaju bakterije.
Mustafa je navela da je crveno vino, čak i kada su ga istraživači razblažili, ipak uništilo ili smanjilo razmnožavanje štetnih bakterija.
Najvažnije je umereno konzumiranje, što znači jedna čaša crvenog vina dnevno za žene i dve za muškarce, rekla je Mustafa. Istraživači su ispitivali i belo vino, ali su ustanovili da samo crveno vino pomaže u zaštiti od štetnih bakterija, preneo je "Glas Amerike".